فدراسیون فوتبال روسیه، پیشنهاد برگزاری یک دیدار دوستانه را به فدراسیون فوتبال ایران داده است که البته ایران به دلیل محرومیت روس‌ها هنوز جوابی به این پیشنهاد نداده است.

استعلام فدراسیون فوتبال ایران از فیفا برای بازی با روسیه

به گزارش قئس آنلاین، فدراسیون فوتبال روسیه، پیشنهاد برگزاری یک دیدار دوستانه در ماه سپتامبر(۳ ماه دیگر) را به فدراسیون فوتبال ایران داده است که البته ایران هنوز پاسخی به این پیشنهاد نداده است. علت تعلل ایران در این روزهای بی برنامگی در آستانه بازی‌های جام جهانی۲۰۲۲ قطر محرومیت تیم ملی فوتبال روسیه از سوی فیفا است.

یک منبع آگاه در فدراسیون فوتبال ضمن تایید این خبر گفت: ما چندین بار به فیفا ایمیل زدیم تا مشخص کند که روسیه از بازی‌های دوستانه هم محروم است یا این محرومیت فقط برای بازی‌های رسمی است که فیفا هنوز جوابی به نامه ما نداده است. این بازی قبل از جام جهانی برای ما می‌تواند بسیار مفید باشد، اما به شرطی که قوانین فیفا را نقض نکنیم و تبعات بازی با روسیه، گریبان تیم ملی ما را نگیرد. ما سعی می‌کنیم اول جوابیه فیفا را بگیرم و پس از آن به پیشنهاد روسیه جواب مثبت دهیم.

فیفا پس از آغاز جنگ بین روسیه و اوکراین تیم ملی فوتبال روسیه را به دلایل سیاسی از مسابقات مقدماتی جام جهانی محروم کرد، اما هنوز موضع بالاترین نهاد رسمی فوتبال در مورد دیدارهای دوستانه تیم ملی روسیه مشخص نیست.

آرش شکرریز، وکیل بین المللی فوتبال گفت: فیفا روسیه را از بازی‌های رسمی محروم کرده و در حکم محرومیتش، بندی در مورد دیدارهای دوستانه وجود ندارد. به همین دلیل ایران می‌تواند برابر روسیه در یک دیدار دوستانه به میدان رود و جریمه‌ای شاملش نخواهد شد.

تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی اواخر آبان نخستین دیدارش در جام جهانی را برگزار می‌کند که این روزها در بی برنامگی دست و پا می‌زند و مسئولان فوتبال ایران، هیچ دیدار دوستانه‌ای نتوانستند برای تیم ملی هماهنگ کنند. در این شرایط بازی با تیم ملی روسیه، هر چند که تیمی نا آماده است و مدت هاست که مسابقه‌ای برگزار نکرده است، اما می‌تواند در راه آماده سازی جام جهانی به شاگردان اسکوچیچ کمک کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.